Wat is judo?

Judo is een Japanse sport. In het Japans betekent judo "zachte weg". Doordat balans, krachtoverdracht, techniek en discipline hoog in het vaandel staan, komt dit principe van de zachte weg dus ook telkens terug.

Kinderen zien judo vooral als stoeien met regels. Medici bevelen judo juist aan voor het ontwikkelen van de motoriek, het zelfvertrouwen, de spiervorming en als een uitlaatklep voor drukke kinderen.

De judoka's vormen de grootste groep sporters binnen JKT. Er worden recreatieve lessen gegeven, maar er is ook de mogelijkheid om wedstrijdtraining te volgen en aan wedstrijden mee te doen.

Kinderen mogen vanaf 5 jaar beginnen met judo, waarna op een speelse, maar gedisciplineerde wijze het judo aangeleerd wordt.